۴ مطلب در مهر ۱۳۹۴ ثبت شده است

خط خزب الله - مباهله در قرن بیستم

دریافت

۱۷ مهر ۹۴ ، ۱۷:۱۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سوده همدانی

بر دلها سنگینی می کند...




   انسان لحظه‌ای نمی‌تواند خود را از این غم فارغ بداند و این غم در چند روز اخیر بر دل‌های ما و همه‌ی مسلمانان سنگینی می‌کند....
دنیای اسلام سؤالات زیادی دارد و جان باختن بیش از هزار نفر در این حادثه، مسئله‌ی کوچکی نیست، بنابراین جهان اسلام باید برای این مسئله فکر کند....



این قضیه فراموش نخواهد شد و ملت‌ها به‌طور جدی آن را دنبال خواهند کرد و سعودی‌ها نیز باید به جای فرافکنی و متهم کردن این و آن، مسئولیت خود را بپذیرند و از امت اسلامی و خانواده‌های داغدار عذرخواهی کنند.
امام خامنه ای مدظله العالی






۱۷ مهر ۹۴ ، ۱۶:۴۷ ۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
سوده همدانی

مذاکره با آمریکا آری یا نه؟

یک عدّه‌ای در قضیّه‌ی مذاکره و مسئله‌ی مذاکره سهل‌انگاری میکنند، سهل‌اندیشی میکنند، مطلب را درست نمیفهمند. حالا بعضی‌ها بی‌خیالند -بی‌خیالان جامعه، که هرچه پیش بیاید برایشان اهمّیّتی ندارد، مصالح کشور از بین برود، منافع ملّی نابود بشود- که حالا با آنها کاری نداریم امّا بعضی بی‌خیال هم نیستند لکن سهل‌اندیشند، عمق مسائل را نمیفهند. وقتی صحبت مذاکره میشود، میگویند آقا شما چرا با مذاکره‌ی با آمریکا مخالفت میکنید؟ خب امیرالمؤمنین هم مذاکره کرد با فلان‌کس، امام حسین هم مذاکره [کرد]. خب اینها نشان‌دهنده‌ی سهل‌اندیشی است، نشان‌دهنده‌ی نرسیدن به عمق مسئله است. این‌جور نمیشود مسائل کشور را تحلیل کرد؛ با این نگاه عامیانه و ساده‌اندیشانه نمیشود به مصالح کشور رسید. اوّلاً امیرالمؤمنین که با زبیر یا امام حسین که با ابن‌سعد حرف میزند، او را نصیحت میکند؛ بحث مذاکره‌ی به معنای امروزی نیست؛ مذاکره‌ی امروزی یعنی معامله، یعنی یک چیزی بده، یک چیزی بگیر. امیرالمؤمنین با زبیر معامله میکرد که یک چیزی بده، یک چیزی بگیر؟ امام حسین با ابن‌سعد معامله میکرد که یک چیزی بده یا یک چیزی بگیر؟ [هدف‌] این بود؟ تاریخ را این‌جور میفهمید؟ زندگی ائمّه را این‌جور تحلیل میکنید؟ امام حسین رفت نهیب زد، نصیحت کرد، گفت از خدا بترس؛ امیرالمؤمنین زبیر را نصیحت کرد، خاطره‌ی زمان پیغمبر را یادش آورد، و گفت از خدا بترس؛ اتّفاقاً اثر هم کرد، زبیر خودش را از جنگ کنار کشید. امروز مذاکره به این معنا نیست؛ برای اینکه ما با آمریکا که شیطان بزرگ است، باید مذاکره کنیم یک عدّه‌ای واقعاً با نگاه سهل‌اندیشانه و عوامانه و بدون فهمِ حقیقتِ حال مثال می‌آورند و در روزنامه مینویسند، در سایت مینویسند و در سخنرانی میگویند که چرا امیرالمؤمنین با زبیر مذاکره کرد، شما با آمریکا مذاکره نمیکنید؟ یعنی این‌قدر اشتباه در فهم مسئله [وجود دارد]. این که حالا به این معنا مذاکره نبود.

امام خامنه ای (مدظله العالی)

www.khamenei.ir

۱۵ مهر ۹۴ ، ۲۱:۰۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سوده همدانی

مصاحبه با شبکهCBS آمریکا


متاسفانه آقای روحانی در مصاحبه خود با شبکهCBS آمریکا ایراداتی داشتند که به هیچ وجه حرف دل رهبری انقلاب و ملت ایران نیست. ایشان بیان کردند: «سیاست های ایالات متحده علیه منافع ملی مردم ایران بوده است. ما نمی توانیم گذشته را فراموش کنیم، اما در عین حال نگاه ما باید به آینده باشد.» می گوییم: سیاستهای خصمانه آمریکا علیه ایران بوده، هست و خواهد بود. ایشان چگونه از شیطان برزگ انتظار اصلاح شدن دارند؟....«آمریکا اشتباهات زیادی علیه مردم ایران مرتکب شده است و نبود اعتماد میان ایران و آمریکا به زودی حل نمی‌شود.» می گوییم: این اشتباهات را مرتکب شده، می شود و خواهد شد و به همین دلیل اعتماد به آمریکا هیچ گاه شکل می گیرد. ...«مهم این است که به کدام سو می رویم؟‌ آیا به سوی تشدید خصومت می رویم یا به سوی کاهش دشمنی ها حرکت می کنیم؟ به عقیده من ما اولین گام ها را برای کاهش خصومت برداشته ایم.» می گوییم: اگر حقیقتا برجام در جهت کاهش خصومت با آمریکاست و نه نرمشی قهرمانانه در جهت زمین زدن و اعمال خصومت با شیطان عظیم، تهیه برجام، ننگین است و نه افتخار آمیز.
و باید بگویم بسیار شرمنده ام که چنین اظهاراتی باعث شد این شبکه در تیتر خبری خود بگوید:«روحانی:‌ گام های اول برای کاهش خصومت با آمریکا برداشته شده»
ما سرافکندگی خودمان را از چنین اظهاراتی که ناآگاهانه موجب ذلت ایران اسلامی و ملت انقلابی آن می شود، اظهار می کنیم.
با دعای توفیقات روزافزون برای تمامی قوا در جهت برخورد قاطعانه و خصمانه در برابر بزرگترین دشمن اسلام در زمان ما یعنی: آمریکا.

۰۲ مهر ۹۴ ، ۱۲:۰۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سوده همدانی